dinsdag 29 november 2011

Hartjesperiode....

In mijn vorige logje vertelde ik jullie al dat ik in mijn hartjesperiode ben aanbeland. Ik vind hartjesquilts altijd zo iets liefs hebben. Of het nu stoere kleuren zijn, lieve kleurtjes of juist hele felle kleurtjes. Hartjes stelen altijd mijn hart!

Een jaar geleden ben ik begonnen aan deze quilt:



Een heerlijk warme quilt van flannel met willekeurige harten erop. Ik ben toen heel dapper begonnen met het festonneren van de harten. Uiteraard met het idee om de quilt die winter klaar te hebben. Kwam ik even bedrogen uit. Leukere projecten kwamen op mijn pad en deze quilt belandde in de hoek. Stiekum vond ik dit patroon zo leuk vond dat ik ook een kleinere versie maakte:



Deze is wel helemaal af! Gemeanderd op de naaimachine. Let svp niet op de kreukels. Ik heb 'm zo uit de kast geplukt.

Daarna ben ik begonnen aan deze quilt. Dat patroon had ik al jaren in huis maar ik zag op tegen het appliceren. Toch doorgezet met dit als resultaat. Deze quilt zit momenteel in de quiltring om te worden doorgepit. Echt opschieten doet het niet maar elke dag een paar steekjes en je komt er ook nietwaar?


En dan vond ik natuurlijk deze blokken weer terug:


Hmmmm...als ik deze zo zie wordt het ook tijd om daar een paar steekjes aan te zetten. Pfieuw, ik weet niet welke ik nu als eerste moet afmaken. Ze zijn allemaal zo leuk! Zal ik toch eerst aan de flannel beginnen?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Gorgeous hearts Anna, I love your fabrics and the third quilt is very nice, it looks good how you have used two fabrics in the heart, how did you do that? Kindest regards, Ann

Annelies zei

Zoa;s Picasso zijn blauwe periode had, zo heb jij nu duidelijk je hartjesperiode.
Leuke quilts !!

Wieke van Keulen zei

Ze zijn allemaal prachtig, Anna. Als ik mocht kiezen, ging ik verder met de flanellen, zo heerlijk materiaal voor een winters gevoel. Heerlijk op de bank met een kop thee erbij...

Anoniem zei

Ziet er hartelijk uit, geen wonder dat het aan je heart strings trekt.