maandag 7 november 2011

Babyblockjes....

Het was het weekend van heerlijk niets doen. Bijkomen na een paar drukke werkweken. Op zaterdag staat hier altijd alles in het teken van de sporten van de kinderen. We sjouwen van de sporthal naar het voetbalveld. Maar ik vind het heerlijk! Belangstelling tonen als je kind sport is iets wat wij als ouders heel gewoon vinden. Toch zijn er ook ouders die nooit de moeite nemen om te gaan kijken. Onbegrijpelijk vind ik dat. Als ik toevallig op een zaterdag moet werken dan balen de kinderen al dat ik er niet bij ben. En het was ook nog eens goed toeven langs de velden afgelopen zaterdag. Een heerlijk herfstig zonnetje zorgde voor een fijne sfeer langs en in het veld. En dan met de winst naar huis gaan (voor beiden) is dan natuurlijk nog fijner.

Gisteren heb ik werkelijk helemaal niets gedaan. Nou ja...op het draaien van een paar wasje na dan. Een beetje lummelen achter de laptop waar ik webfeud heb ontdekt. Hetzelfde als het populaire Wordfeud maar dan op je laptop. En als je niet oppast zit je de hele dag achter je pc.

Is er dan helemaal niets gehandwerkt? Tuurlijk wel. Ik heb het weekend mezelf bezig gehouden met de babyblocks. Het lappie groeit en groeit. Wilde ik er eerst een middenstuk van maken....nu denk ik erover om gewoon door te prikken. Want ik vond nog een heleboel geknipte wybertjes:


Dus ik kan weer even vooruit met blokjes maken. En het lappie ziet er inmiddels zo uit:



Toch weer een behoorlijk stukje verder dan de laatste update. Maar nog genoeg werk aan de winkel voor deze winter.

Ik zag trouwens in het laatste boek van An Moonen ook een paar quilts met babyblocks als centerpiece. Dat zag er wel leuk uit. Misschien dat ik zoiets wel ga doen. Ik zie wel!

Voor nu alvast een fijne maandag!

3 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Iedere dag een steekje, en het is af voor je het weet. Zo leuk het gezichtsbedrog van dit patroon.

katrien zei

prachtig die babyblocks.

christine zei

hallo Anne

ik heb pas je blog ontdekt en wat een mooie dingen maak je. vindt de babyblocks een schatje dat ga ik ook ooit nog maken is maar eens de fwq af maken .

christine