vrijdag 11 november 2011

Gekke quilt.....

op deze gekke dag; de 11e van de 11e!

De dag waarop natuurlijk ook Sint Maarten gevierd wordt en de dag waarop het carnavalsseizoen in Brabant en Limburg losbarst.


Het cijfer 11 staat bekend als gekkengetal. Dus vind ik het tijd om jullie deze gekke quilt te laten zien:


Mijn sterren hebben hun 1e rand gekregen en het zijn rondjes geworden. De rondjes had ik deze zomer al gemaakt. Zonder er eigenlijk een bestemming voor te hebben. Ze zijn met de hand geappliceerd op een ondergrond van hourglass blokken in het naturel. En ik vond ze eigenlijk wel passen rondom deze quilt. Overigens heeft de quilt nog geen strijkbout gezien. Daarom lijkt hij op de foto een beetje scheef.

De totale quilt is nu 1.57 bij 1.57. Te klein om er iets fatsoenlijks mee aan te willen vangen. Dus bezin ik mij op een volgende rand. Want ik wil minimaal een quilt van 2.40 bij 2.40 maken voor op ons bed.

Voorlopig schreeuwen andere projecten ook om aandacht. Eens kijken wie er wint!

4 opmerkingen:

Annelies zei

Een erg mooie rand !

Wieke van Keulen zei

Anna, ik vind hem prachtig. Leuk deze eerste rand. Ik ben benieuwd hoe je verder gaat. 2.40 bij 2.40 is wel heel erg groot.

Annemieke Nierop zei

Dat ziet er erg leuk uit! Blijft het vierkant, het patroon bedoel ik..., of wordt het patroon uiteindelijk rechthoekig?

Groeten Annemieke

http://quiltsvankippetje.blogspot.com/

sylvia zei

gelukkig dat er bij jou ook andere projecten om jouw aandacht schreeuwen! ...;)
wat ben je vroeg op zondagmorgen, ik vind half 9 beter!!
tot de volgende keer, groetjes, Sylvia