zondag 30 oktober 2011

Rode zonnebloemen

In de zomer van 2010 begon ik aan een nieuwe quilt. Het stond al vast dat het een quilt moest worden uit dit boek:


Al zag de voorkant van het boek er toen nog iets anders uit maar dat terzijde. Toevallig is de quilt die nu op de kaft staat ook de quilt waar ik aan begonnen ben. Ik zocht al mijn rode lapjes bij elkaar en begon vol goede moed met het knippen en naaien van de dresden plate.

De quilt kwam op een beige ondergrondstof. Het 1e blok was klaar:



En na dat blok volgden er nog meer blokken:




Sommige al compleet geappliceerd aan de achtergrondstof en anderen nog gespeld. En toen verdween deze quilt uit beeld. Andere, leukere projecten kwamen er voor in de plaats. Telkens als ik op mijn werkkamer de quiltblokken van links naar rechts schoof kwam ik dit bakje tegen. Ik vind de rode stoffen nog steeds prachtig maar iets stond me tegen aan deze quilt. En opeens wist ik het. Het was de beige achtergrondstof!
De quilt wordt zo veel te saai en niet spannend genoeg.

Dus heb ik alle dresden plates voorzichtig van de achtergrondstof gedemonteerd. Blegh....wat heb ik toch altijd een hekel aan dat klusje. Gelukkig had ik nog een hele grappige achtergrondstof liggen. Een donkerrood stipje (al lijkt hij op de foto zwart)



en dat gaat de nieuwe achtergrondstof voor deze quilt worden. Zucht....alweer een project erbij. En dan heb ik het nog niet eens over de kerstballen die ik ook aan het breien ben. Het is maar goed dat we vandaag een uurtje langer kunnen handwerken!

Fijne zondag allemaal!

6 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Hoi Anna, wat een prachtige quilt gaat dat worden. En al die kleuren rood; zo mooi. Dank je wel voor het delen. En wanneer show je je kerstballen?

Anoniem zei

Hi Anna, I like your version much better! Your red fabrics against the white is absolutely stunning, what a beautiful quilt this will be.

Anoniem zei

Ik vind het prachtige bloemen Astrid.
Met wit wordt het wat rustiger met het stipje vrolijker.
Succes.

Margreet zei

Dat wordt een hele mooie quilt! Leuk al die dahlia's. Ik heb het boek ook, er staan zulke mooie dingen in.Fijne zondag hoor!

Marjan zei

Dat wordt straks heel mooi... Is het nu al: ik vind de rode stofjes helemaal geweldig.

christine zei

Hallo

ik ben via via op jouw blog gekomen en wat een enige blog heb je. Al je projecten heerlijk en wat maak je mooie dingen . ik ga je lekker volgen heb me daar ook bij gezet als volgers.
de dresden plates wil ik ook graag gaan maken voor mijn jongste kleindochter. vindt hem echt leuk!

christine