maandag 2 april 2012

En dat is 130......

Eindelijk zijn alle blauwe log cabin blokjes aan elkaar genaaid. En zo ziet de quilt er dan:


Toen ik begon met deze logcabin blokken was het oorspronkelijke plan om lichte log cabin blokken te maken met daar tussen geappliceerde of genaaide sterren. Een goed voorbeeld van zo'n quilt vind je in dit boek:



Maar uiteindelijk vond ik het geheel te flets worden en schakelde ik over op plan B met daarin diverse tinten blauw verwerkt. Bleef ik natuurlijk wel zitten met die 24 lichte blokjes die ik al gemaakt had. Ik vond het zonde om ze niet te gebruiken dus heb ik ze aan de buitenste rand gezet. Ik vind het wel een grappig effect geven. Op deze foto ziet je die rand iets duidelijker:


De quilt is 1.60 bij 2.10. Een behoorlijk maatje dus. De komende tijd zal ik mijn gedachten er eens over laten gaan hoe ik 'm ga quilten. Deze quilt moet nog even geduld hebben want voorlopig pik ik even verder aan de flannelen quilt. Het wordt weer winter dus het mag nog eventjes!

Iemand een idee hoe je deze logcabin kunt quilten anders dan in the ditch?


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Erg leuk geworden Astrid. Het geeft inderdaad een leuk effect met die lichte rand.

Wilma Kuin zei

Erg mooi geworden!!

Ineke zei

Wat mooi...combinatie van deze 3 kleuren blijft geweldig...