zaterdag 21 april 2012

Chaos en jullie hulp nodig

Van chaos naar prachtig geordend. Kijk maar eens even mee:




6 bakken met scraps vertegenwoordigen mijn quiltleven. Nou ja...niet helemaal. Want in eerst instantie heb ik alle overgebleven stukjes weggegeven aan de peuterspeelzaak van de kinderen. Pas een jaar of 6 geleden ben ik verwoed alle overgebleven stukjes gaan bewaren omdat ik het leuk vind om scrapquilts te maken.

6 bakken met stofjes en bij elk stofje hoort een herinnering. Van die quilt of van die quilt. Van een mislukt project tot een prachtige deken waar iemand nu plezier van heeft.

6 grote bakken met strookjes, kleine reepjes, kleine stukjes, grotere stukjes, snippertjes enz enz. had ik in al die jaren bij elkaar verzameld.  En nu is het tijd voor de grote schoonmaak. Alles wordt zorgvuldig gesorteerd met een paar mallen bij de hand.

Want als ik die mallen er niet uit kan halen dan verdwijnt het stukje in de prullenbak. Inmiddels ben ik aardig op streek. Kijk eens wat een keurig gestreken strookjes er in deze bak liggen:



Dan laat ik jullie morgen zien wat ik daarmee ga doen oké?

Eerst gaan we Ann proberen uit de brand te helpen. Want zij is helemaal verliefd geworden op dit borduurwerkje:


Hoe chaotisch ik soms ook mag zijn; dit soort werkjes bewaar ik normaalgesproken in een map. Alleen deze is waarschijnlijk achtergebleven in Italie. Ik meen me ook te herinneren dat ik 'm heb gegeven aan een mevrouw die 'm ook wilde gaan borduren. Ik weet nog dat het een gratis patroon is geweest maar van wie of wat? Geen idee! Misshien kan iemand van jullie me verder helpen?


Het regent hier pijpestelen! Echt niet normaal meer. Lijkt me een uitstekende dag om verder te gaan met mijn sorteerplan en misschien nog een beetje quilten! Fijne zaterdag allemaal!

7 opmerkingen:

Unknown zei

Chaos in de lapjesbak is een goed teken: vaak is er dan lekker gebruik van gemaakt!

Anoniem zei

Lots of lovely fabrics there Anna. I hope someone knows about the pattern, I would love to make this and have it in my home. Thanks for asking everyone! Have a lovely weekend.

Noa zei

ik heb altijd een bak met chaos haha,ik gebruik altijd scraps voor mijn quilts,en dat werkt prima,ben benieuwd wat je er mee doet

gr

Anoniem zei

Ordenen op zijn tijd kan geen kwaad!
Helaas kan ik je vwb de molentjes niet helpen.

Annelies zei

Was dat niet ooit een gratis patroon van Stofnest ( Ria Lanser)?

Anna zei

@Annelies, je zou best een gelijk kunnen hebben. Ik ga eens snuffelen op haar site. Dank je vor de tip!

quilting Jeannet zei

Prima scrapjes voor de Jules BOM!