dinsdag 20 maart 2012

Pfieuw.....

Soms kan een mens druk zijn met niets. Ik ben het weekend voor de zoveelste keer maar weer eens begonnen met het opruimen van de werkkamer. Nee....ik laat geen foto zien. Nog steeds lijkt het alsof er niets gebeurd is op die kamer. Een ontploffing is er niets bij. Maar er is wel degelijk vordering gemaakt.

Tijdens zo'n struintocht door mijn eigen werkkamer kom ik opeens allerlei half af projecten tegen. Herkenbaar? Projecten waar je ooit enthousiast aan begonnen bent maar die dan toch weer in een hoek belanden.

Zo'n project was een blauwe logcabin quilt. Een vreselijk karwei want de blokken zijn 6,5 inch groot. De strookjes zijn 1,5 inch. Dus dat schiet niet echt op. En mensen die mij kennen weten dat ik van opschieten houd. Dus...... heb ik mij afgelopen zondag (na een flinke ochtendwandeling) achter de naaimachine geposteerd en ben begonnen. Natuurlijk met pauzes want mij nek wil nog steeds niet wat ik wil.

En zo kwam het dat ik eindelijk 130 blokken klaar heb:


En toen moest ik nog bedenken hoe ik dit allemaal in een patroon ging leggen. Een zoektocht op internet bracht mij tot gewone licht/donker stroken. Een proefopstelling maar ik denk wel dat dit het gaat worden:


Ik ben er zelf wel tevreden mee. Nu nog even de moed verzamelen om 130 blokken aan elkaar te naaien.

En mijn voornemen voor de komende maanden? Ik ga eerst een heleboel afmaken en mag voorlopig van mezelf niet aan iets nieuws beginnen. Of ik dat vol ga houden????

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Tsjonge Astrid dat waren weer kilometers maken op het machine.
Het ziet er leuk uit, ga zo door.

Margreet zei

Oh joh, dit is een véél te leuke quilt om in de kast te laten liggen. Dus: Hup..even de schouders eronder en klaar istie...toch ??!! Zet'm op !!

Else zei

Verstand op 0 en racen met de machien! Dan kan je snel weer aan iets nieuws beginnen (lol) fijne avond, knuffel Else

Hennie zei

Mooie blokken, ziet er prachtig uit. Als je al zover bent is het aan elkaar naaien een peuleschilletje! ! ! SUCCES.
Wat die nieuwe projecten betreft, je moet niet te streng voor je zelf zijn hoor, dat kan niet gezond zijn, ha, ha, ha.

Groetjes Hennie.