vrijdag 3 februari 2012

Brrrr......

De winter heeft Nederland in haar greep! En ik geniet ervan. Alles liever dan regen. Dat ben ik zo snel spuugzat. Dus trek ik met plezier alle dikke truien en vesten uit de kast, gaat er een extra laagje kleding aan en wandel ik in het winterzonnetje naar de supermarkt. Heerlijk!

Met dit winterweer is het bij ons thuis vechten om de quiltjes. En dan vooral de flannelen quiltjes. Ik heb er 4 liggen dus je zou zeggen voor elk 1 quiltje. Maar niets is minder waar. Want er is eentje zwaar favoriet bij ons allemaal. Ik maakte deze quilt zo'n 6 jaar geleden:


en dit is de achterkant


Een lekkere royale quilt om 's avonds mee op te bank te hangen. De overige 3 quiltjes zijn het fotograferen niet waard! Die zijn inmiddels zo versleten en verwassen.

De afgelopen dagen word ik achter de vodden gezeten om al die andere flannellen quilts nu maar eens af te maken:



Ik heb inmiddels 16 blokken klaar. Nog acht te gaan! Of deze quilt:




Ik moet nog zo'n 15 harten festonneren en dan kan ik gaan sandwichen. Maar ja, dan kom je weer leukere werkjes tegen. Zoals deze bv:



Mijn kleine Action koffertje vol met geknipte wiebertjes. Om ooit een seven sister quilt van te maken. Hij ligt praktisch helemaal voorgeknipt. Ik hoef 'm alleen nog maar in elkaar te naaien. Een lekker werkje voor op de bank toch?

En.....het is prima weer om lekker binnen te blijven. Of ga ik nog iemand in Vijfhuizen zien?

7 opmerkingen:

Hennie zei

Wat heb je leuke werkjes voorbereid ! ! !
Handig, daar hou ik ook wel van.

Groetjes Hennie.

Wieke van Keulen zei

Oh, Anna, wat maak jij toch mooie kunstwerken. Echt prachtig. Dank voor het delen; ik word hier heel erg blij van.

Diny zei

Je bent wel met prachtige werkje bezig hoor! geweldig en die grote quilt is prachtig.....

Josee zei

Jaaaaaaaaaaaaaaa, je hebt mij gezien en netjes aan 2 fq. geholpen.
Denk aan je karton voor je voeten morgen.

Judith zei

Oh wat heerlijk om zo bezig te zijn. En die flanellen, ik geloof het direct, dat moet heerlijk zijn om onder te liggen.

fijne zondag.

Marjan zei

Wat laat je weer prachtige dingen zien. Ik snap wel dat die ene quilt favoriet is: wat is die geweldig mooi!

Anja.M zei

Ooh die met de sterren en hartjes zijn wel heel erg mooi !
Quilt groetjes Anja.