zaterdag 28 januari 2012

Van alles wat!

Het is ruim een week geleden dat ik een logje schreef. Nee...ik ga niet klagen over hoe druk ik wel niet ben. Want mijn schoonmoeder zegt altijd 'je bent zo druk als dat je het zelf toelaat'. En de wijsheden van een 83-jarige zijn natuurlijk altijd waar! Al kun je natuurlijk bar weinig doen aan een zoon die plots aan zijn knie geopereerd moest worden waardoor Mamataxi volop in bedrijf is.

Hoe dan ook, ik heb weinig tijd gehad om mijn eigengemaakte plannen te realiseren. Maar laat ik tevreden zijn met hetgeen wat ik wel heb gedaan. Want kijk....de kippen liggen gestreken te wachten op een paar festonsteekjes:


Ziet er best gezelig uit toch?

En ik ben weer met iets nieuws begonnen. Iets kleins om even uit te proberen:



Dat betekent 's avonds op de bank lekker plakken en domweg steekjes naaien. Nergens op letten maar gewoon gaan met die banaan. Het gaan denk ik maar 4 blokjes worden. Als ik het nou heel leuk blijf vinden dan wordt het misschien wel een grotere quilt. De stofjes komen trouwens uit de prachtige serie Etchings van Moda.

Ik heb ook nog een achterkantje voor mijn Truusjes gevonden. Gewoon in mijn eigen voorraad. Paste precies en staat nog gezellig ook nog! Dus die kan gesandwiched worden. Werk genoeg!

Vanavond is het WK Sprint (schaatsen) op tv. Eens kijken of het me lukt om met de ogen open een paar steekjes te maken in plaats van de binnenkant van mijn ogen te bekijken!

Ik wens iedereen een zonnig en winters weekend toe!

10 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

die kippen !! ik vind ze geweldig!!!..;0)
Je andere blok ook hoor...
tja en soms kun zomaar van alles te doen hebben..gaat het al beter met je zoon???

Quilting Moesje zei

Nou dan redden de kippetjes de pasen wel toch ...!
Is de knieoperatie van je zoon geslaagd ?
Veel plezier met je andere projecten hoor !
Groetjes,
Simone

Josee zei

Errug leuk die kippen.
Operatie goed geslaagd?

Miriam zei

Ohh, ik kan niet quilten, maar deze kippen vind ik wel erg leuk!

Ineke zei

Die van de kippen is idd erg leuk en die ster, tsja, ik ga ook nog een babyquiltje maken voor een nichtje, is een leuk patroon voor een ster. Ze heeft alles met sterren in de babykamer. Ja, hoe druk kan iemand wezen, ligt echt helemaal aan jezelf.
Groetjes,
Ineke

Annemieke zei

Leuke kippen quilt! Ondanks mijn blognaam heb ik nog nooit een kippen quilt gemaakt... ;-)

Karen zei

Oh the chickens and baby chicks are so cute!

Anna zei

@ dank jullie wel. Operatie is goed geslaagd. Hersteltijd is 6-8 weken dus we kunnen nog even. Maar hij kan tenministe alweer een klein beetje lopen.

Hennie zei

Leuk Anna, die kippen liggen er mooi gladjes bij ! ! ! Leuk zo'n kippen quiltje, ik vind kippen geweldige beesten. Ik heb ook nog een leuk patroon liggen.
Beterschap met je zoon.

Groetjes Hennie.

Marjan zei

Ik vind je kippen helemaal het einde!
Het beste met je zoon!